Plyn na dvou kanalech

Nunča
Příspěvky: 3
Registrován: ned 12. kvě 2019 18:44:06

Plyn na dvou kanalech

Příspěvek od Nunča »

Zdravim všechny na foru.
Mám Taranise Q X7 na řízení lodi. Nikdy jsemnelétal a neměl pákovku.
Tohle je můj první kus. Už něco málo jsem stihnul nastavit, ale ....
Mám dva motory a nechci je hnát přes Y kabel. K redulátorům jsem si pořídil telmetrii na kontrolu výkonu .....
Ale proč píšu. Mám na kanálu 1 a 4 nastaven plyn - na 4 kanálu reverz. Regulátor má zapnutý zpětný chod. Na vysílači jsem nastavil páku do spodní části , tak abych měl větší pohyb páky a tím docílil jemnějsí rozložení rychlosti.
Ale můj nápad - pokud to lze nastavit.
Páku nastavit na spodní hranici ( tak jak u letadel ) a přes spec. funkci - vypínač nastavit zpětný chod ?
Třeba na přepínač SH.
Pokud je to blbost tak mě tu neukamenujte.

Díky moc za nějakou myšlenku.

Uživatelský avatar
jarda19
Příspěvky: 62
Registrován: ned 28. dub 2019 18:41:27
Bydliště: Havířov

Re: Plyn na dvou kanalech

Příspěvek od jarda19 »

Pro páky plynu nastav průběhy v křivkách např. 1 a 2 0-100% a v křivkách 3 a 4 100-0%. pak je přes nějaký přepínač přiřaď k pákám. 1 poloha dopředu, střed motory stop 3 poloha zpětný chod.
Na 4 kanálu nemusíš mít reverz.....stačí otočit křivku 100-0
Horus X12S, hromada přijímačů, čidel a letadel

sakulajda
Příspěvky: 123
Registrován: pát 26. dub 2019 21:24:30

Re: Plyn na dvou kanalech

Příspěvek od sakulajda »

mam dva motory na lodi nastavene na jednu paku, mozna slozite, mozna zbytecne, ale byl to experiment kere funguje a uz tak zustal
www.kulda.armac.cz/lod/lod_2_motory.pdf
dat dva motory na dve paky a vypinacem jen prehazovat krivky je jeste jednodussi

Uživatelský avatar
Bořík
Příspěvky: 358
Registrován: pát 26. dub 2019 17:34:47

Re: Plyn na dvou kanalech

Příspěvek od Bořík »

Dávat na loď dvojitý rozsah je celkem zbytečné a dost komplikované ( pokud je potřeba v krizové situaci rychle couvnout, je to časově mnohem náročnější. Nehledě na to, že je potřeba mít programově ošetřené nemožnost přepnutí zpátečky při jiných, než nulových otáčkách ). Bohatě stačí mít neutrál uprostřed a z toho neutrálu řídit jak pohyb dopředu, tak dozadu. Regulátory pak připojit na samostatné kanály a přes křivky s jemným středem, kde se doladí pohyb všech motorů současně. Pokud někdo potřebuje zvýšit citlivost kolem středu, jde to buď těmi křivkami, nebo expem.

Uživatelský avatar
prikrylm
Příspěvky: 649
Registrován: sob 27. dub 2019 10:16:52
Bydliště: Řečkovice

Re: Plyn na dvou kanalech

Příspěvek od prikrylm »

co toto: https://www.frsky-forum.cz/viewtopic.php?f=46&t=19
rozšířit na dva kanály, případně namixovat na kormidlo...
Přes logické spínače vyřešit přepínání vpřed/vzad při nulovém výkonu a pod.

Jelikož jsem taková hračička, tak s nastavením rád pomůžu, v Brně i pod osobním dohledem. :)
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik vrtulemi poháněných létajících strojů)

Nunča
Příspěvky: 3
Registrován: ned 12. kvě 2019 18:44:06

Re: Plyn na dvou kanalech

Příspěvek od Nunča »

prikrylm píše:
pon 13. kvě 2019 8:57:36
co toto: https://www.frsky-forum.cz/viewtopic.php?f=46&t=19
rozšířit na dva kanály, případně namixovat na kormidlo...
Přes logické spínače vyřešit přepínání vpřed/vzad při nulovém výkonu a pod.

Jelikož jsem taková hračička, tak s nastavením rád pomůžu, v Brně i pod osobním dohledem. :)

Tohle je to co jsem měl na mysli , dík všem

Odpovědět

Zpět na „Taranis Q X7“