ADC2
ADC2
Zdravím,otázka. U RB 35S ,TDR 10 ,serva xact nastavena telemetrie,všechno OK.Dnes při letu senzor ztracen. Telemetrie ukazovala všechny hodnoty včetně serv, jen ADC2 červené 0,3V, po opětovném vypnutí a zapnutí dobrý. Potom později doma zkouška opět červené a 0,1V, tento rozdíl byl na 1 a druhé baterii. Díky za info.Jindra
Naposledy upravil(a) Jindra dne pát 24. kvě 2024 8:57:17, celkem upraveno 4 x.
Re: ADC2
Zdravím, ptal jsem se loni. Dnes jsem opět vytáhl stroj a znovu mě při letu hlásí rádio senzor ztracen. Jediný co po zahájení letu zmizí je hodnota ADC 2 interní modul 900M. Ostatní hodnoty telemetrie zobrazuje, proud, serva atd. Zkoušel jsem reset, nic. Co je to za senzor- hodnota 0.10V
Rozsah v nastavení 0- 36V, počítám, je to senzor na RB35 S
a potřeboval bych to vyřešit. Jindra. Aktualizace proběhla.
....
Doplním stalo se mě toto, zkouším zapínat a vypínat RB35 S
jackem, mám připojenou jednu baterii na jedničce vbat1.
Zasunu Jack telemetrie se začne vypínat,ale zůstane běžet rssi 2.4G a problikavá RX 0-2, tak vytáhnu baterii z rb a rádio pořád ukazuje signál,při pokusu vypnout hlásí připojený přijímač. Celé letadlo je bez jediného zdroje. Po vypnutí již jede normálně. Ps: jsem abstinent a mám to natočeno na telefonu. Rádio zůstalo v režimu vysílání signálu?
Rozsah v nastavení 0- 36V, počítám, je to senzor na RB35 S
a potřeboval bych to vyřešit. Jindra. Aktualizace proběhla.
....
Doplním stalo se mě toto, zkouším zapínat a vypínat RB35 S
jackem, mám připojenou jednu baterii na jedničce vbat1.
Zasunu Jack telemetrie se začne vypínat,ale zůstane běžet rssi 2.4G a problikavá RX 0-2, tak vytáhnu baterii z rb a rádio pořád ukazuje signál,při pokusu vypnout hlásí připojený přijímač. Celé letadlo je bez jediného zdroje. Po vypnutí již jede normálně. Ps: jsem abstinent a mám to natočeno na telefonu. Rádio zůstalo v režimu vysílání signálu?
Naposledy upravil(a) Jindra dne pát 24. kvě 2024 8:32:42, celkem upraveno 2 x.
Re: ADC2
další- z deseti vypnutí -zapnutí RB nahlásí náhodně ztrátu senzoru asi dvakrát, na zemi bez motoru. V nastavení hardwaru XE je kontrola ADC
nemohu najít co znamená ADC2, zapnutí a vypnutí analogového filtru při kontrole ADC nic nezmění. Na horní obrazovce mám Bat1 a 2 Current při nahlášení ztráty obě hodnoty zčervenají , ADC2 rovněž a hodí ------ . Zkusil jsem jít do nastavení RB přes lua a na třetí pozici je kalibrace proudového senzoru - start, provedl jsem, zatím to po mnoho zapnutí žádná ztráta senzoru- je to ono?
Potřebuji zjistit - 1. jak ověřit ,který senzor má problém 2. ADC 2 - funkce a vliv na bezpečnost, jak nastavit.
V letadle mám 8x Xact , používám telemetrii ke kontrole serv a při letání hlášení ztráty senzeru mě vadí. Telemetrii u obou přijímačů TD 10R a TD XM
25mW není zaplá.Jindra
nemohu najít co znamená ADC2, zapnutí a vypnutí analogového filtru při kontrole ADC nic nezmění. Na horní obrazovce mám Bat1 a 2 Current při nahlášení ztráty obě hodnoty zčervenají , ADC2 rovněž a hodí ------ . Zkusil jsem jít do nastavení RB přes lua a na třetí pozici je kalibrace proudového senzoru - start, provedl jsem, zatím to po mnoho zapnutí žádná ztráta senzoru- je to ono?
Potřebuji zjistit - 1. jak ověřit ,který senzor má problém 2. ADC 2 - funkce a vliv na bezpečnost, jak nastavit.
V letadle mám 8x Xact , používám telemetrii ke kontrole serv a při letání hlášení ztráty senzeru mě vadí. Telemetrii u obou přijímačů TD 10R a TD XM
25mW není zaplá.Jindra
- Jan Urbánek
- Administrátor fóra
- Příspěvky: 1729
- Registrován: ned 21. dub 2019 17:30:13
Re: ADC2
ADC2 je senzor v prijimaci, u starsich je to analogin2 AIN2 bez delice tedy sneze 0-3,3V, u novych prijimacu (Archer plus) je osazen delicem a dovoluje mereni az 35V.
To je dulezite vycist ve specifickacich prijimace jestli je delic osazen.
Je mozne ze ADC2 koliduje se senzorem s RB35 me napada, jakou adresu ma ?
To je dulezite vycist ve specifickacich prijimace jestli je delic osazen.
Je mozne ze ADC2 koliduje se senzorem s RB35 me napada, jakou adresu ma ?
Re: ADC2
No ,tak s z toho jsem lehce "Goro". Přijímače, mám zapojené dva 1 - TD R 10 a 2- TDMX na RB. Počítám, že jde o TD R 10
Zkusím přiložit fotku z rádia, jak je nastaveno ADC 2.
Jindra.
Našel jsem v návodu AIN2 0-35V to je vidět i v senzoru na rádiu. Na jiném fóru jsem našel problém s nesmyslným rozsahem a chybějícím poměrem ke správnému opravení vstupu ADC na skutečné napětí. /zřejmě již vyřešeno/
Napájení RB je 3S li-ion dle doporučení, nastavené napětí RB pro serva 7,4 V. Nerozumím právě vlivu RX 1 a 2 na RB,
senzory z RX a senzory s RB. Za důležité považuji pouze vliv ADC 2 na spolehlivost celého systému,případně volbu jiného přijímače/TD vlastně jiná možnost není/. Nechci vypínat celou telemetrii.
Zkusím přiložit fotku z rádia, jak je nastaveno ADC 2.
Jindra.
Našel jsem v návodu AIN2 0-35V to je vidět i v senzoru na rádiu. Na jiném fóru jsem našel problém s nesmyslným rozsahem a chybějícím poměrem ke správnému opravení vstupu ADC na skutečné napětí. /zřejmě již vyřešeno/
Napájení RB je 3S li-ion dle doporučení, nastavené napětí RB pro serva 7,4 V. Nerozumím právě vlivu RX 1 a 2 na RB,
senzory z RX a senzory s RB. Za důležité považuji pouze vliv ADC 2 na spolehlivost celého systému,případně volbu jiného přijímače/TD vlastně jiná možnost není/. Nechci vypínat celou telemetrii.
- Jan Urbánek
- Administrátor fóra
- Příspěvky: 1729
- Registrován: ned 21. dub 2019 17:30:13
Re: ADC2
Ten senzor je na tom prijimaci v tom malinkem konektoru, tzn bez pripojeni bude mit vzdy nejakopu nulovou hodnotu, mozna lehce nenulovou kdyz se neco naindukuje nebo nejak lehce driftne prevodnik bez pripojeni, ale bude proste 0V
Otazkou je proc spousti senzor ztracen a jestli to dela on.
Jake jsou verze FW radio a prijimace?
Otazkou je proc spousti senzor ztracen a jestli to dela on.
Jake jsou verze FW radio a prijimace?
Re: ADC2
Pro mě výborný informace díky, malý konektor z boku přijímače, chtěl jsem napsat s.port, nicméně TD R 10 je výborný pro mě právě, tím že, lze nastavit na 2-10 cokoli od PWM až po S.port plus na 1 - SBUS vstup. Při dalších zkouškách jsem opět provedl reset senzoru ADC2 v provozu, FW na TD R 10 1.0.12 a na TDMX 1..0.13 .na rádiu ještě 1.5.8. Opětovně jsem ,již nebyl schopen zkoušením přivodit výpadek senzoru ADC, přestalo to ukazovat zmiňované hodnoty
0,1-0,3 V ,ale 0,0 V, nastavení v rádiu senzor ADC mám poměr 100% a napětí 0-35V bylo tam 36V. Tento popisovaný problém jsem měl krátce po startu a i doma v dílně bez nastartovaného motoru, nyní nic. Další zkouška byla vytažení TD R 10 v zapnutém stavu z RB 35S, funkce, řízení převzal TDMX beze změny v ovládání a rádio ohlásilo ztrátu senzoru, zčervenalo ADC a ostatní proud baterie... Celkové vypnutí, připojení opět TD R10 jako číslo jedna do RB a nenastala žádná anomálie. Provedu později zkoušky za provozu motoru a uvidím, to by nemělo mít vliv. Doplním jen informaci ohledně RB 35S, což byl dotaz "soudruhů z USA" na moje videa - ano používám stabilizaci u RB s benzinovým motorem DA 120 u Yaka 55 33% Krill a není s tím problém. Stabilizaci
mám v záloze na poryvy větru při přistání na omezené ploše i když u 15 kg letadla není potřeba přesto x letů a není problém. Serva Xact nejvyšší řady.
Dnes jsem na XE hodil 1.5.9 opět zkoušeno na zemi a bez potíží. Ztráta senzoru ADC2 by i v předchozích potížích neměla vliv na bezpečnost- je to tak?
Jediná hodnota při přistání ,která byla červená, bylo právě ADC2 z čehož jsem vyvodil ,že se jedná o tento senzor.
Jindra.
0,1-0,3 V ,ale 0,0 V, nastavení v rádiu senzor ADC mám poměr 100% a napětí 0-35V bylo tam 36V. Tento popisovaný problém jsem měl krátce po startu a i doma v dílně bez nastartovaného motoru, nyní nic. Další zkouška byla vytažení TD R 10 v zapnutém stavu z RB 35S, funkce, řízení převzal TDMX beze změny v ovládání a rádio ohlásilo ztrátu senzoru, zčervenalo ADC a ostatní proud baterie... Celkové vypnutí, připojení opět TD R10 jako číslo jedna do RB a nenastala žádná anomálie. Provedu později zkoušky za provozu motoru a uvidím, to by nemělo mít vliv. Doplním jen informaci ohledně RB 35S, což byl dotaz "soudruhů z USA" na moje videa - ano používám stabilizaci u RB s benzinovým motorem DA 120 u Yaka 55 33% Krill a není s tím problém. Stabilizaci
mám v záloze na poryvy větru při přistání na omezené ploše i když u 15 kg letadla není potřeba přesto x letů a není problém. Serva Xact nejvyšší řady.
Dnes jsem na XE hodil 1.5.9 opět zkoušeno na zemi a bez potíží. Ztráta senzoru ADC2 by i v předchozích potížích neměla vliv na bezpečnost- je to tak?
Jediná hodnota při přistání ,která byla červená, bylo právě ADC2 z čehož jsem vyvodil ,že se jedná o tento senzor.
Jindra.
- Jan Urbánek
- Administrátor fóra
- Příspěvky: 1729
- Registrován: ned 21. dub 2019 17:30:13
Re: ADC2
Ano zcervenani senzoru rika ze data daneho senzoru nebyla obdrzena, ale to nerozhodi ostatni telemetrii ani rizeni. Rizeni a telemtrie jsou dve nezavisle veci, dva nezavisle toky dat.
Re: ADC2
Díky,tak jsem to bral, řízení a k tomu samostatně telemetrie.U letadel se vždy raději dvakrát ptám, než blbě myslet. Loni mě rádio zahlasilo myslím ztrátu telemetrie, přistál jsem a zjistil upadený drát od signálu u přijímače číslo dvě TD MX i přes zalepení a ve smršťovačce. Nyní pajím upravený konektor - vidlice a připojení pomocí samostatných konektorů, které jsou u přijímačů frsky.
Jindra.
Jindra.