Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru

Uživatelský avatar
Kopecek
Příspěvky: 51
Registrován: úte 04. čer 2019 9:21:59
Bydliště: Pardubice

Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru

Příspěvek od Kopecek »

Nenašel by se prosím někdo ochotný napsat Lua skript pro Horus X10S expres, který by zobrazoval text podle polohy spínače : Motor vypnut nebo Motor zapnut. Vypínač/Spínač motoru mám a na třípolohovém spínači SA, kde když je spínač ode mně nebo uprostřed, tak je motor vypnut a když ho přepnu k sobě tak je motor zapnut.
Předem moc děkuji za ochotu.

Uživatelský avatar
prikrylm
Příspěvky: 649
Registrován: sob 27. dub 2019 10:16:52
Bydliště: Řečkovice

Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru

Příspěvek od prikrylm »

Nedalo mi to.
V příloze je zip, ten rozbalit a nakopírovat do rootu SD - je tam WIDGET/SWText/main.lua i s adresáři - prakticky se ve WIDGET složce vytvoří složka SWText (lepší název mě nenapadl) a v této složce musí být main.lua.

Při vybírání widgetů by se měl objevit widget SWText. Má nastavení - výběr přepínače (vstupu) a barvy textu.
Jak nastavit texty přes obrazovku nevím, takže jiné texty se na různé polohy přepínače vymění editováním lua - texty jsou úplně nahoře, měňte jen text v uvozovkách.
up je pro vstup > 10
down je pro vstup < -10
mid je pro zbytek tedy <-10, 10> - rozumněj interval od -10 do 10 včetně. Pokud byste chtěli jiné rozsahy, směle upravte, hodnoty jsou v if podmínkách téměř dole v LUA.

Je to můj vůbec první widget LUA. Navíc je hodně "tupý", není tam ošetřená délka textu. Takže taková "beta" verze.

Funguje na malé widgety, pokud je text dostatečně krátký, tak funguje i v hlavičce. Pokud je text dlouhý tak, že je mimo widget, rádio úspěšně padá do "EMERGENCY MODE" (aspoň u widgetu v hlavičce). Pokud se text vejde, zdá se, že LUA funguje správně.

Vyzkoušeno na simulátoru X12, X10 express, a na reálném RadioMaster.
Přílohy
SWText.ZIP
(772 bajtů) Staženo 295 x
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik vrtulemi poháněných létajících strojů)

Uživatelský avatar
Kopecek
Příspěvky: 51
Registrován: úte 04. čer 2019 9:21:59
Bydliště: Pardubice

Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru

Příspěvek od Kopecek »

Hluboce smekám, moc a moc děkuji.

Uživatelský avatar
Kopecek
Příspěvky: 51
Registrován: úte 04. čer 2019 9:21:59
Bydliště: Pardubice

Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru

Příspěvek od Kopecek »

Pokud mohu ještě otravovat, napadla mě malá pro Vás jistě snadná úprava. Šel by text udělat tučně a vycentrovaný na střed?
Je mi jasné, že text se zvětší, takže by se tam nemusel vejít, ale můžu klidně napsat zkráceně "Motor zap." a pak by neměl být problém.

Uživatelský avatar
prikrylm
Příspěvky: 649
Registrován: sob 27. dub 2019 10:16:52
Bydliště: Řečkovice

Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru

Příspěvek od prikrylm »

Pátral jsem. OpenTX nemá nic jako tlusté písmo. Má jen písmo. A jsou tam 4 velikosti.
Nenašel jsem způsob, jak text vycentrovat. Nějak to (časem) asi půjde, ale teď netuším jak. Neumím zjistit šířku písmene. A barevné obrazovky mají písmenka různých šířek, takže na počet znaků to nejde.

Abych tyto nedostatky aspoň trochu obešel, přidal jsem 3 parametry.
Top - počet pixelů přidaných shora, Left - počet pixelů přidaných zleva - tím se text posune vůči levému hornímu rohu widgetu - a Font, resp. jeho velikost. 1- malé, 2 - normal, 3-větší, 4 největší.

Tož zatím tak.
Přílohy
SWText2.ZIP
(870 bajtů) Staženo 307 x
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik vrtulemi poháněných létajících strojů)

Uživatelský avatar
prikrylm
Příspěvky: 649
Registrován: sob 27. dub 2019 10:16:52
Bydliště: Řečkovice

Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru

Příspěvek od prikrylm »

..no a chtěl jsem si vyzkoušet i obrázky, takže v příloze je jednoduchá verze s obrázky. Obrázky se přizpůsobují kontejneru, max 100%, velikost "ikonky" je asi 150px.

Pokud chcete jiné obrázky, další možnosti typu barva pozadí a td, směle upravujte. Asi by šlo i animovat, výkonu na to mají rádia typu Horus dost.
Přílohy
SWImg.zip
(6.38 KiB) Staženo 307 x
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik vrtulemi poháněných létajících strojů)

Uživatelský avatar
Kopecek
Příspěvky: 51
Registrován: úte 04. čer 2019 9:21:59
Bydliště: Pardubice

Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru

Příspěvek od Kopecek »

Paráda, moc děkuji za skvělou práci.

Uživatelský avatar
prikrylm
Příspěvky: 649
Registrován: sob 27. dub 2019 10:16:52
Bydliště: Řečkovice

Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru

Příspěvek od prikrylm »

Tak do třetice ještě ta animace.

Lze naskládat (asi) libovolné množství obrázků (i jen jeden), skript si je při inicializaci napočítá, a zdá se, že animace funguje.

Zase funguje i v hlavičce.

Experimentálně jsem zjistil, že skript padal, protože input hodnoty pro taranisy má jinak argumenty jak input hodnoty pro horusy. Co už. :)

(taranis {"name", VALUE, min, max, default}
horus {"name", VALUE, default, min, max})
Přílohy
SWImg2.zip
(38.44 KiB) Staženo 250 x
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik vrtulemi poháněných létajících strojů)

Uživatelský avatar
ellet
Příspěvky: 630
Registrován: úte 14. kvě 2019 17:37:26
Bydliště: Vysočina

Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru

Příspěvek od ellet »

prikrylm píše:
ned 24. led 2021 14:45:30
Tak do třetice ještě ta animace. ...
Hezky ses do toho dal. Hezký, ale ta "vrtule" ze sekačky na trávu není nic moc.
Tak jsem ji, z dlouhé chvíle, trochu otesal, ale je mně trochu blbý ti do toho kecat.
Takže se ptám, můžu ji sem dát?

Uživatelský avatar
prikrylm
Příspěvky: 649
Registrován: sob 27. dub 2019 10:16:52
Bydliště: Řečkovice

Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru

Příspěvek od prikrylm »

No jistě!
Mě se ta vrtule sice zdála "hloupá" (resp, první rozumná, co jsem našel), ale jako "demo" mi přišla OK. :-P

Možná taková třílistá vrtule.... co?
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik vrtulemi poháněných létajících strojů)

Uživatelský avatar
ellet
Příspěvky: 630
Registrován: úte 14. kvě 2019 17:37:26
Bydliště: Vysočina

Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru

Příspěvek od ellet »

Tahle upravená taky není nic moc. Nemám žádný editory než co jsou ve W10 a něco jsem zkoušel on line. Ve velkém provedení to trochu hází ale myslím, že to je použitelný. Třílistou jsem našel pěknou, ale neumím to po otáčení vystředit. (chtělo by to zvětšit průlhedné pozadí a po natočení správně oříznout).
Protože nechci zatěžovat procesor ničím co není nutný, asi to nepoužiju, ale je to pěkný. (A napadají mě i různý jiný hejbací obrázky... :lol: )
Tak ještě ty vrtule. Přidal jsem ještě modrou.
vrtule.zip
(85.19 KiB) Staženo 247 x
Naposledy upravil(a) ellet dne pon 25. led 2021 10:24:40, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
prikrylm
Příspěvky: 649
Registrován: sob 27. dub 2019 10:16:52
Bydliště: Řečkovice

Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru

Příspěvek od prikrylm »

Pošli obrázek, jak budu zoufalý z práce "ulevím" si vytvořením animace... :)
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik vrtulemi poháněných létajících strojů)

Uživatelský avatar
ellet
Příspěvky: 630
Registrován: úte 14. kvě 2019 17:37:26
Bydliště: Vysočina

Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru

Příspěvek od ellet »

Tady je, modrá je dobrá, ale asi ne na modrý pozadí .
trilist1.png

Uživatelský avatar
prikrylm
Příspěvky: 649
Registrován: sob 27. dub 2019 10:16:52
Bydliště: Řečkovice

Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru

Příspěvek od prikrylm »

Nejsem grafik, ale jak je na obrázku vidět světlo (směr, stín, odlesky), tak se bude dost blbě rotovat. Resp. bude vypadat blbě. Napadá mě, že pokud "3D", tak std 3D model a natočit vyrenderované i se světlem třeba v Blenderu. I toto bych mohl zvládnout.

Nebo jednotlivé snímky z reálně nasnímané vrtule (video).

Zase na rádio mám osobě raději spíš takové "ikonkové" obrázky...
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik vrtulemi poháněných létajících strojů)

Uživatelský avatar
ellet
Příspěvky: 630
Registrován: úte 14. kvě 2019 17:37:26
Bydliště: Vysočina

Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru

Příspěvek od ellet »

Ty odlesky se tam asi ztratí, ale asi máš pravdu, taky mě stačí přiměřené znázornění..
Jen pro úplnost, tady je to s třílistem a zelenou jsem vyměnil za "zhasnutou" červenou. Ten dvojlist je asi názornější, tohle má dost tenký listy.
trilist.zip
(78.52 KiB) Staženo 261 x

Uživatelský avatar
prikrylm
Příspěvky: 649
Registrován: sob 27. dub 2019 10:16:52
Bydliště: Řečkovice

Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru

Příspěvek od prikrylm »

Zkusil jsem zase něco nového v bledneru (render animace) - a v příloze je černá vrtule 150px po 6° ve statickém stavu je ponechána netočící se (pro jistotu celý widget script).
Čím větší widget, tím hezčí vrtule. Nechte "dealy" na 0. Pro zrychlení vymažte nějaké snímky, třeba každý druhý....

Animace je to spíš na okrasu, jak na něco použitelného. V horní liště je pak skoro nepoužitelná. :)
Přílohy
SWImg2_render.zip
(279.46 KiB) Staženo 272 x
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik vrtulemi poháněných létajících strojů)

Uživatelský avatar
Kopecek
Příspěvky: 51
Registrován: úte 04. čer 2019 9:21:59
Bydliště: Pardubice

Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru

Příspěvek od Kopecek »

prikrylm píše:
sob 23. led 2021 22:34:37

Abych tyto nedostatky aspoň trochu obešel, přidal jsem 3 parametry.
Top - počet pixelů přidaných shora, Left - počet pixelů přidaných zleva - tím se text posune vůči levému hornímu rohu widgetu - a Font, resp. jeho velikost. 1- malé, 2 - normal, 3-větší, 4 největší.
Ještě jednou velké díky. přikládám foto jak to vypadá.
horusX10.jpg

Uživatelský avatar
jarda19
Příspěvky: 62
Registrován: ned 28. dub 2019 18:41:27
Bydliště: Havířov

Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru

Příspěvek od jarda19 »

No a té obrazovce si přidej hlášku motor zapnut ---motor vypnut. a máš to.
Já když odblokuju motor tak se mi zároveň zapne logování a baba odvykládá hlášku....tak Jardo jdeme na to.
Horus X12S, hromada přijímačů, čidel a letadel

vprheli
Příspěvky: 12
Registrován: pon 17. dub 2023 3:43:57

Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru

Příspěvek od vprheli »

Zdravím, je to trochu steré téma ale také jsem řešil polohu textu nebo grafiky. Vždycky je to o zóně do které se widget zobrazuje. Její rozměry se LUA dozví v okamžiku vložení. Ne že by nešlo psát vně této zóny, ale vlezeme někomu do zelí v jiné zóně. Pak se mi jeví u těch malých zón, přesně vhodný na text či jednoduchou grafiku je vertikálně vycentrovat. Výška zvoleného fontu je pak vždy stejná, jen je nutno počítat s tím, že [x,y] je levý horní roh prvního písmena ale včetně diakritiky. Tím pádem text bez diakritiky je trochu vertikálně nevycentrovaný.
Co se týká centrování tak LUA tam skutečně nic nemá. Napadla mě určitý workaround ale ještě jsem ho nevyzkoušel. Vytisknout text a pak konec zjistit přes lcd.getLastPos(), tím je daná šířka. A co jsem právě nezkoušel, jestli to na zjištění šířky funguje mimo obrazovku. Co ale funguje je vytisknout, zjistit šířku a celou zónu vymazat lcd.clear() a tisknout znova už se znalostí šířky.Takže tak.

Odpovědět

Zpět na „LUA skripty“