Základem a nutností je dobře očištěný povrch ( obroušení zoxidované vrstvy ) pájecích ploch a pocínování jak pájecí plochy, tak i spojovacího pásku. Pak pájené místo neprohřívám déle než 2 vteřiny.Woita píše: ↑stř 22. črc 2020 8:20:00Na pájení je špatné to, že se článek při něm dost ohřeje, daleko více než při bodování. Je to taky o použité pájce, samozřejmě. Chce to kladívko s velkou tepelnou kapacitou, aby se článek nemusel k ohřevu dlouho přemlouvat.
Pravda ale je, že při pájení když budeš ohřívat článek o malinko déle, spolehlivě ho zničíš. Věřím že pájíš dobře a rychle, ale ten lokální ohřev na teplotu přes 300°C tam prostě je. Při bodování se nestačí ohřát, proto baterce neublížíš.
Co si pamatuji, tak na závodech aut 1:10 se přívody od regulátoru na články pájely, aby se co nejvíc omezil přechodový odpor konektorů. Byl to extrém, ale pár špičkových jezdců to takto řešilo.