Ahoj Piiloti,
oživuji diskusi z RC manie.
Před nedávnem jsem testoval funkci Autolevel ve Fail save režimu.
Testování skončilo havarkou při běžném letání pilotní chybou v bezvětří. Moc diváku a frajeřinky.... ero je stále v rozbitém stavu.....
Dávám k diskusi 3 videa z testování. Na posledním je vidět jak dobře funguje vypínač větru. Bez něj bych tak nepřistál a ani nedostal ero zpět k sobě.
Mate li někdo odvahu to otestit .......ono to funguje chce to jen doladit.
Ahoj pánové,
mám napípaného Funcupa 1400 s přijimačem S8R.
Nastaveny Fail Safe tak, že směrovka +30,klapky mírny vztlak a na kanal 10 a 11 hodnoty pro spuštění Autolevlu. Na kanál 8 pípak. Na stole to funkuje parádně.
Dnes letový test. střední vítr s poryvy. od cca 30metru dost silné.
Kontrola běžného nastavení.
Pak zkouška vypinače větru. Super. přistálo to skoro samo. Naprosto rovně jakoby za bezvětří.
Simulace Fail Safe bez Autolevlu.Jen mírně klapky a směrovka 30%, Motror 0,
Ero po nastavení proti větru mírně klesá a začína klonit na stranu do2/4 zatáčky již padá po křídle. Opakovaně vyzkoušeno 3 x.
Zkouška Autolevel ve cca 70 m. Ero srovnávám proti větru. Směrovka rovně, klapky 0, Motror 0, Ero udržuje mírné klesání přímo proti větru. Při testu na bočním větru vítr snáší ero svým směrem, avšak bez klonění.
srovnávam proti větru znova do cca 70 m.
Do Této situace vkládám vychylku směrovky cca 30 %, klapky mirný vztlak, Simuluji Fail Safe s Autolevlem, Motor 0
Ero začíná mírně zatáčet, lehce kloní na stranu zatáčky a plynule klesá. v 1/4 zatáčky je radius menší asi vliv větru vůči směrovce, ve 2/4 trošku rychlejí klesá a rádius se natahuje - asi vliv větru v zádech, ve 3/4, se ero zpomaluje, staví na malem radiusu proti větru, křídla stále hezky jen neznatelně skloněné do zatáčky.
Při poryvech jak příčných i podelných bylo vidět jak ero pružně reaguje na změnu polohy a vyrovnává.
Do era jsem dal pípák a ten při ztrátě sig TX začne hlasitě pípat - upozorní okolí, že se něco děje... a navíc může pilotovi po ztrátě vizualního kontaktu ukazát směr k eru.
Při doplnění o stroposkop blikátko to může být užitečné.
Co vy na to ?
Testovat to naostrro až do přistání s vyplým Tranisem chci na poli za městem.
Pokud jste někdo z ovy a máte možnost mi to natočit budu rád.
Zdar Supan
JJ a PLS pište jen k věci. díkes:-)
Autolevel ve Fail save
Re: Autolevel ve Fail save
Možná bych zkusil nastavit na S8R (nějak odhadnout?) sklon letadla, kdy nějak rozumně klouže, aby letadlo elektronika nesrovnávala a to se nezpomalilo natolik, že ztratí vztlak. Jak to odhadnout moc netuším, ale takové to doporučované "trochu čumákem nahoru" bude na záchranu k ničemu. Když zase poletí v "autolevel" dolů, tak to není moc na lítání... Ale dal bych přednost té záchraně. Přece jenom lítat má pilot a na srovnání z krizové situace stačí i to mírné klesání. Pak ještě poladit tohle naklonění s nějakou rozumnou hodnotou klapek. Možná klidně nulovou, ať FunCub nepadá jak šutr, páč na klapky to chce trochu motoru.
Jinak držím všechny 4 palce!
Jinak držím všechny 4 palce!
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik vrtulemi poháněných létajících strojů)
Re: Autolevel ve Fail save
JJ díky, jen co repasuji trup. Jdu do testování .
Supan
Supan
Re: Autolevel ve Fail save
Mám nastaveno podobně, také Funcub, S8R. Ale nestihl sem to pořádně vyzkoušet. Při večerním lítání a nízké obrátce sem zavadil a šlo to na čumák, teď vyměňuji hřídel motoru a pak se uvidí. V tom fofru sem ani nepomyslel na zapnutí stabilizace.
Re: Autolevel ve Fail save
Ta pak pisni až to otestuješ.
Supan
Supan
- juraj.jurej
- Příspěvky: 561
- Registrován: úte 30. dub 2019 7:09:35
Re: Autolevel ve Fail save
Presne tak. U auto level je zbitočné mať model natiahnutý (s čúmakom hore). Model má pekne letieť (kĺzať) ďaléj. Já pri nastavení stabilizácie dávam všetko do vodorovného letu a potom model trochu klesá, ale letí. Ak to máte v FS ešte s klapkami o to horšie. Inák náhoda mám tiež Funcub s S8R
FrSky Tandem X20
Re: Autolevel ve Fail save
Co z nastavení FailSafe vyhodit těch 30% klapek? FunCub není úplně těžké éro a křídlo má dost velké. Já bych ho nechal plachtit bez klapek. Křídlo přece jenom potřebuje nějakou rychlost a klapky ( a případná kompenzace výškovkou) letadlo brzdí a může z toho být víc problémů jak užitku. Co?
Ve FunCubovi sice stabilizaci nemám, ale vím, co umí, když letí pomalu.
Ve FunCubovi sice stabilizaci nemám, ale vím, co umí, když letí pomalu.
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik vrtulemi poháněných létajících strojů)
Re: Autolevel ve Fail save
Ahoj, to zní logicky. Nastevéní není konečné a určitě je potřeba s tím pracovat a testovat at je to vyladěné.
Ted mám ero už delší dobu mimo provoz, tak je testování pozastaveno.
Určitě budou další výsledky jak to rozlítam..
Supan.
Ted mám ero už delší dobu mimo provoz, tak je testování pozastaveno.
Určitě budou další výsledky jak to rozlítam..
Supan.